LES ÚLTIMES DE BOUS ( DEDICADES A XIMO BUENO )

                                      
                                    NIKON D60         f-4,8  1/320 seg. ISO 800  dist foc  105

                   
                                   NIKON D60     f-4,5 1/250 seg.  ISO 200 dist focal 55

                  NIKON D60   f-6,3   1/8 seg.  ( Sin trípode )   ISO800 ( con ruido) dist focal 18
                                              Con mis disculpas a Ximo Bueno

10 Responses

  1. Molt bé, Eladio, ets cumplidor. No saps com me n'alegre. Ací estan les teues imatges i ací tens la primera crítica (si no se m'avança ningú). Espere que la trobes constructiva.
    En la primera foto trobe que la persona està molt ben resolta. El bou no em molesta que no estiga nítid del tot perquè això li dóna sensació de moviment. És una llàstima que no captares el tros de cua que li falta i un trosset més perquè respirara.
    La segona la trobe massa plena de detalls. Els ulls no saben cap a quina direcció mirar. Fins i tot té un col·lega fotògraf aponat. Potser amb un diafragma més obert podria haver quedat millor. Potser ja el tenies obert del tot, però no ho puc saber. Si posares les característiques de l'objectiu…
    La tercera m'agrada molt. Està feta en el moment exacte que las intensitat de la llum natural i de l'artificial coincidien. Les línies de les baranes porten a un campanar il·luminat i descentrat molt suggerent. Hi ha detall en la llum i també a les parts fosques, encara que estes tenen soroll. Hauries de mirar d'aconseguir algun plugging del PS per evitar-lo.
    Vinga, Eladio, ja pots preparar-ne una altra que t'esperem.

    Salut!

  2. Ximo Bueno ha dit:

    Eladio, t'he posat com autor doncs Rafel sol saber el que diu.
    Gràcies per la dedicatòria! i ara els meus consells.
    Em ric quan veig en els bous fotògraf amb superteobjectius com si anaren a retratar pardalets, també quan ho fan amb flaix. La foto taurina requereix enquadres amplis (per poder rectificar desplaçaments) i també li cal llum, soncs sense ella, millor plegar.
    1ª Enquadre gens encertat, talles la cua, ajustes massa la part superior i li sobra sorra per l'esquerre i per baix. Falta detall a la pell del bou (Camera Raw -Luz de Relleno-).
    2ª Ofegada, li falta espai per tots els llocs, per a què traure un balcó si li tallem el cap a la gent?
    3ª Una gran mentida

  3. Vicent Granell ha dit:

    Ximo sembla que te que donar-te una clase magistal de com afotar a una plaça i és que ell pot per qué és tota una institució i sap un rato del tema. Me sobra la ultima amb molt de soroll i sobre forçada, la primera ja t´ho a dit ximo i la 2ª li veig molta intenció de fotón preò el tallament arran dels caps de la balconada i la presencia d´un company fotògraf la deixen a mig camí !!
    En tot cas cal seguir i a per més !! No hi ha que rendir-se a per més i millor !!
    Bon Vent !!

  4. Carlos Muñoz ha dit:

    Ai Eladio. quina llàstima la 1ª. Li talles la cua al bou abans de matar-ho, i no aclareixes els negres. Bé poc a poc.
    La 2ª a mi m'agrada per la diagonal que proposa, encara que com bé t'han dit retalla la foto a l'altura de la balconada de tal manera que no es veja a ningú i ja està encara que jo saturaria més els colors. Us assegure que no és cap malaltia incurable i a voltes funciona.
    La 3ª NO. Té molt soroll, és una variant d'una altra teua i el cel es nota que ho has canviat, doncs el campanar està il·luminat amb llum artificial.
    Venja Eladio a penjar més fotos. Salutacions

  5. Hola a todos. Gracias por vuestras críticas. La 1ª está hecha con una distancia focal de 105 y la dichosa vaca se movía mucho, hubiera sido mas facil hacer un zoom en el PS pero quería probar el tele. La 2ª tambien tenía el tele, me dejaron entrar en la plaza y tiré a lo mínimo que podía 55. De todas maneras quería un primer plano para reflejar el colorido de las capas de los toreros: Lo del balcón es una cagada. En Cuanto al ruido… Mi cámara con un ISO 800 ya me saca ruido y la 3ª la tuve que hacer a 1/8 seg pues no podía utilizar un ISO mayor y apoyándome en la barandilla inclinada de la escalera. Quité en RAW todo el ruido que pude pero no se puede más.
    Antonio. El cielo no lo he tocado era así y eran las 20:00h
    es un foto muy jodida por el contraluz pero como tu sabes tenía un compromiso con Ximo.
    Manel. Los datos de como he tirado estan en la foto pero el objetivo era un NIKON 55-300 f4,5 – f-5,6 o sea que el objetivo esta abierto todo lo que se podía
    En fin he hecho lo que he podido y sobre todo quiero aprender y mejorar

    • Si fora jo eixe Manel, et diria que anares a espai amb la llengüeta, Eladio. (Supose que ets Eladio pel teu cognom: fa@fotoalgemesi.com). "Cagada" i "jodida" es poden dir, en este cas, "fallo" i "difícil". No haguera passat res i quedaria com més elegant. Supose que el tal Manel et faria estes recomanacions perquè pugueres, com tu dius, aprendre i millorar. Però, com que no sóc Manel, no t'ho puc dir això. Una llàstima!
      Salut!

  6. Eladio García ha dit:

    Rafel. Era muy tarde y mis neuronas me fallaron te pido disculpas y no quiiero entrar de nuevo en polémica . En cuanto al nombre mio, me dí cuenta pero ya lo había colgado y no sabía como ponerlo sabía que me identificarías

  7. Eladio García ha dit:

    Anoche no estaba fino Carlos, te confundí con Antonio te ruego me disculpes tambien … La verdad es que no me encontraba muy bien. A ver si nos vemos hoy y me dices lo del traductor
    Saludos

  8. Me encanta coincidir contigo en la tercera foto,yo tambien la vi,pero a las diez de la mañana.Me parece muy original el encuadre

Deixa un comentari

error: Tot el contingut d\\\'aquesta pàgina està protegit