Continues sorprenent, en la 1ª al meu gust sobren els embutits de darrere. si la veus a hora d'esmorçar el ulls se ten van. La cuarta trobe a faltar en que esta treballant
Ferrando, per a mí el protagoniste de la cuarta es el artesá y la seua cara que está cap a baix per lo que a tengut que fer la foto de baix cap a dalt,desestimant lo que está fent, encara que es veu que traballa en la fusta y les seues ferramentes
Bon treball el que ens presentes Eladio, una bona oportunitat per als qui no anarem l'altre día a la fira de Llombai.
Tècnicament veig que tens pillat ja el "puntet" a la càmera i eixe problema del enfoc que anomenabes sembla haver quedat arrere, al menys estes fotos estàn correctament enfocades.
Cretivament, m'atrevería a sugerirte que no tingues por d'utilitzar diafragmes més oberts, així com situarte a distancies més a prop del motiu, a fí de reduir la profunditat de camp i així destacar el motiu, totalment enfocat, sobre el fons, lleugerament desenfocat.
Tal com, per eixample, tens la foto 4, on l'atenció queda sobre el artesà perque els elements dels fons estàn desenfocats, cosa que no ocurrix a la primera foto, on tots els elements, tant l'artesa com els embutits estàn a foco i l'atenció es repartix per tot l'enquadre. Es simplement una opinió, igual tú estabes buscant precisament l'efecte obtés.
Eladio, la profunditat de camp no sols està determinada pel diafragma, també té que vore la distancia focal del objetiu, la distancia efectiva entre la cámera i el motiu fotografiat i també el format del sensor (FF, APSC.
Quan més prop del motiu y quan més focal gastes, menys profunditat de camp tindràs.
En el càs d'aquesta foto, calcule que al menys estaríes a 3 metres del artesà i la focal estaría al voltant de 35 mm, amb eixos parámetres tot el que es trobe entre 2,64 y 3,47 metres estaría enfocat (profunditat de camp 0,83 metres).
Si la focal era, per aixample 24 mm, la profunditat de camp seríen 1,89 metres (tot lo que estiga situat entre 2,33 y 4,22 estaría enfocat).
(Calculs fets en base a un sensor DX (APSC) de Nikon)
De ahí que, com la distancia efectiva entre els embutitis i el artesà es relativament reduida, seguixen apareixent enfocats, perque en més o menys medida estàn dins la zona d'enfoc.
Pel contrari, en la ultima foto, tú estàs molt més arrimat al artesà (menys distancia efectiva) i posiblement tingues focal mes llarga (50 o més mm), en consequencia la profunditat de camp està molt més reduida i resulta un atractiu desenfoc del fons. (a 1,5 metres del sujecte fotpgrafiat i a 50 mm de focal, resultaria una profunditat de camp de tan sols 0,10 metres, entre 1,45 i 1,55 metres).
Es tracta d'asumir estos conceptes i anar practicant, ja voràs com poc a poc li vas traguent profit.
En faré el ánim y alguna la faré en B/N
Continues sorprenent, en la 1ª al meu gust sobren els embutits de darrere. si la veus a hora d'esmorçar el ulls se ten van.
La cuarta trobe a faltar en que esta treballant
Ben vistes Eladio!
Ostras !! La 4 per a mi fantàstica !!
Veig que aprofitares molt intensament la jornada per llombai amb un bon resultat fotogràfic .
Cuida´t !!
Ferrando, per a mí el protagoniste de la cuarta es el artesá y la seua cara que está cap a baix per lo que a tengut que fer la foto de baix cap a dalt,desestimant lo que está fent, encara que es veu que traballa en la fusta y les seues ferramentes
Bon treball el que ens presentes Eladio, una bona oportunitat per als qui no anarem l'altre día a la fira de Llombai.
Tècnicament veig que tens pillat ja el "puntet" a la càmera i eixe problema del enfoc que anomenabes sembla haver quedat arrere, al menys estes fotos estàn correctament enfocades.
Cretivament, m'atrevería a sugerirte que no tingues por d'utilitzar diafragmes més oberts, així com situarte a distancies més a prop del motiu, a fí de reduir la profunditat de camp i així destacar el motiu, totalment enfocat, sobre el fons, lleugerament desenfocat.
Tal com, per eixample, tens la foto 4, on l'atenció queda sobre el artesà perque els elements dels fons estàn desenfocats, cosa que no ocurrix a la primera foto, on tots els elements, tant l'artesa com els embutits estàn a foco i l'atenció es repartix per tot l'enquadre. Es simplement una opinió, igual tú estabes buscant precisament l'efecte obtés.
En la primera foto els parámetres son els seguents.
f/2.8 1/250seg. ISO 100. No antenc perqué lo de darrere no está mes dedesfocat
Eladio, la profunditat de camp no sols està determinada pel diafragma, també té que vore la distancia focal del objetiu, la distancia efectiva entre la cámera i el motiu fotografiat i també el format del sensor (FF, APSC.
Quan més prop del motiu y quan més focal gastes, menys profunditat de camp tindràs.
En el càs d'aquesta foto, calcule que al menys estaríes a 3 metres del artesà i la focal estaría al voltant de 35 mm, amb eixos parámetres tot el que es trobe entre 2,64 y 3,47 metres estaría enfocat (profunditat de camp 0,83 metres).
Si la focal era, per aixample 24 mm, la profunditat de camp seríen 1,89 metres (tot lo que estiga situat entre 2,33 y 4,22 estaría enfocat).
(Calculs fets en base a un sensor DX (APSC) de Nikon)
De ahí que, com la distancia efectiva entre els embutitis i el artesà es relativament reduida, seguixen apareixent enfocats, perque en més o menys medida estàn dins la zona d'enfoc.
Pel contrari, en la ultima foto, tú estàs molt més arrimat al artesà (menys distancia efectiva) i posiblement tingues focal mes llarga (50 o més mm), en consequencia la profunditat de camp està molt més reduida i resulta un atractiu desenfoc del fons. (a 1,5 metres del sujecte fotpgrafiat i a 50 mm de focal, resultaria una profunditat de camp de tan sols 0,10 metres, entre 1,45 i 1,55 metres).
Es tracta d'asumir estos conceptes i anar practicant, ja voràs com poc a poc li vas traguent profit.